Nauczyciele przedmiotów przyrodniczych spotkali się w MODN w Ełku z przedstawicielami wydawnictwa MAC, aby dowiedzieć się, jak można ułatwić uczniowi empiryczne poznanie otaczającego świata.
Wykonywanie doświadczeń w małej skali możliwe jest poprzez zastosowanie nietypowych rozwiązań, szczególnie z wykorzystaniem dostępnych odczynników związanych z domową chemią oraz przedmiotów dostępnych w domu, takich jak klamerki do bielizny, świeczki, łyżeczki jednorazowe. Przeprowadzone przez nauczycieli doświadczenia pozwalały łączyć treści podstawy programowej różnych przedmiotów.
Uczestnicy spotkania zgodzili się z tezą, że możliwość indywidualizacji doświadczeń w czasie zajęć pozwala tworzyć sytuacje, kiedy uczniowie stają się eksperymentatorami i odkrywcami, a to z kolei rozwija motywację uczniów do nauki i zaangażowania w proces lekcyjny.
Istotą procesu uczenia jest przejęcie przez uczniów odpowiedzialności za własne uczenie się. Satysfakcja z eksperymentowania pomaga nastolatkowi kształtować samosterowność i racjonalną dbałość o swój rozwój i edukację, ponieważ eksperymentowanie to forma sprzyjająca rozwijaniu kompetencji kluczowych.
Spotkanie w MODN poprowadzili autorzy podręczników do chemii wydawnictwa MAC Łukasz Sporny i Piotr Wróblewski.