Oferta szkoleń rad pedagogicznych
w Mazurskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Ełku
na rok szkolny 2020/2021
Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli prowadzoną przez Powiat Ełcki we współpracy z Gminą Miasto Ełk, Gminą Ełk, Gminą Kalinowo, Gminą Stare Juchy, Gminą Prostki, Gminą Kowale Oleckie.
Doskonalenie nauczycieli rozumiemy jako wspieranie nauczycieli w realizacji bieżących zadań zawodowych i wspomaganie w rozwoju zawodowym; jako podnoszenie, uzupełnianie i aktualizowanie kwalifikacji zawodowych; nabywanie nowych kompetencji i umiejętności.
Prowadzimy formy doskonalenia, w tym seminaria, konferencje, wykłady, warsztaty i szkolenia, uwzględniające specyfikę nauczanych przedmiotów lub prowadzonych zajęć oraz dotyczące ogólnej wiedzy i umiejętności zawodowych nauczyciela; zajmujemy się pracą koncepcyjną dotyczącą zakresu i sposobu organizowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli; udzielamy konsultacji.
Prowadzimy odpowiednie formy doskonalenia zawodowego na podstawie diagnozy potrzeb w zakresie kształcenia ustawicznego nauczycieli, opracowujemy programy i formy doskonalenia w oparciu o najnowszą wiedzę metodyczną i dydaktyczną, poddajemy ewaluacji poszczególne formy doskonalenia.
Priorytety działania MODN to kreatywność, szybkie i trafne reagowanie na aktualne potrzeby nauczycieli, szkół i placówek oświatowych.
Zapraszamy do korzystania z oferty Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Ełku.
Dyrektor MODN
Michał Jodko
Tematyka szkoleń rad pedagogicznych – rok szkolny 2020/2021
Pobierz kartę zgłoszenia na formę doskonalenia zawodowego
DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA
1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej
2. Program nauczania – tworzenie, wybór, modyfikacja
3. Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym
4. Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów
5. Trening przed maturą z języka angielskiego, czyli jak skutecznie powtarzać, angażować i motywować uczniów
6. Jak rozwijać kompetencje matematyczne z wykorzystaniem narzędzi TIK na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej?
7. Motywowanie uczniów do rozwijania się. Jak uczyć skutecznie?
8. Ocenianie kształtujące
9. Mnemotechniki- techniki uczenia i zapamiętywania
10. Metoda projektów w praktyce szkolnej
11. Język angielski w wychowaniu przedszkolnym – metody pracy i techniki nauczania
12. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii do efektywnego nauczania języka obcego
13. Zasady oceniania wypowiedzi ucznia na ustnym egzaminie maturalnym z języka obcego
14. Indywidualizacja pracy z uczniem
KOMPETENCJE KLUCZOWE
15. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
16. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów
17. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów
18. Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym
19. Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym gwarantem sukcesu dziecka w karierze szkolnej
20. Metody usprawniające pracę z dziećmi w dziedzinie kompetencji językowych wpływające na rozwój intelektualny
TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE
21. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość
22. Platforma Office 365 w kształceniu na odległość
23. Narzędzia TIK w zdalnym nauczaniu
24. Aplikacje Google w pracy nauczyciela
25. Wykorzystanie platformy ClickMeeting w kształceniu na odległość
26. Narzędzia do tworzenia quizów i testów online
27. Zdalna edukacja - jak bezpiecznie prowadzić lekcje online
28. Wykorzystanie platformy Zoom do prowadzenia lekcji zdalnych i zadań interaktywnych
29. Interaktywne materiały edukacyjne – tworzenie własnych i wykorzystanie gotowych przy pomocy aplikacji smallpdf, liveworksheets, LearningApps, Quizlet, kody QR
30. Narzędzia do zdalnego testowania na Classroomie: jak przygotować i sprawdzić test w formularzach Google
31. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów internetowych w sieci
32. Tablica interaktywna narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny
33. Interaktywny ekran dotykowy narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny
34. Profilaktyka uzależnień cyfrowych
35. Cyberzagrożenia. Rodzic-uczeń-sieć
36. Wykorzystanie TIK w nauczaniu różnych przedmiotów i pracy z uczniem o SPE
WYCHOWANIE
37. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
38. Kształtowanie patriotycznych i obywatelskich postaw uczniów
39. Wolontariat w szkole – aspekty praktyczne i prawne
40. Agresja, przemoc, wykluczenie społeczne w szkole/placówce
41. Agresja w przedszkolu. Gry i zabawy dla przedszkolaków zapobiegające agresji
42. Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczyciela
43. Jak sobie radzić z niepożądanymi, prowokacyjnymi zachowaniami uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji
44. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. Rozwiązywanie problemów wychowawczych
45. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych
46. Czym odurza się młodzież? Nowe substancje psychoaktywne
ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA
47. Emisja i higiena głosu nauczyciela
48. Awans zawodowy nauczyciela
49. Etyka zawodu nauczyciela
50. Profilaktyka wypalenia zawodowego
ZADANIA EDUKACYJNE
51. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
52. Wspieranie potencjału rozwojowego uczniów i stwarzanie warunków do ich aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu szkoły
53. Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego
54. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kontekście zmian przepisów oświatowych
55. Organizacja zajęć pozalekcyjnych
56. Indywidualny Program edukacyjno-terapeutyczny ucznia z niepełnosprawnością intelektualną
57. Realizacja wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego
58. Współpraca z rodzicami w szkole/ placówce oświatowe
59. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju
60. Konstruowanie WOPFU, IPET dla ucznia z ASD
61. Praca z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w klasie ogólnodostępnej
62. Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w szkole ogólnodostępnej
63. Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
64. Uczeń z ASD w przedszkolu/szkole
65. Indywidualizacja pracy z uczniem na podstawie opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej
ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE
PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO
66. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego
67. Ochrona danych osobowych
68. Odpowiedzialność nauczycieli i innych osób za ucznia/wychowanka w szkole/placówce oświatowej w aspekcie prawnym
69. Bezpieczeństwo ucznia w szkole – zapisy prawne
70. Ceremoniał szkolny
71. Bezpieczeństwo na wycieczkach i imprezach szkolnych Tworzenie szkolnego programu poprawy efektywności kształcenia
72. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych
73. Przywództwo edukacyjne w budowaniu potencjału szkoły
74. Diagnoza „na wejściu” uczniów klas pierwszych w szkole podstawowej
75. Diagnoza ,,na wejściu” w szkole ponadpodstawowej
76. Analiza egzaminów zewnętrznych w podniesieniu jakości pracy szkoły
77. Ewaluacja wewnętrzna/zewnętrzna
Oferta przeznaczona jest dla szkół i placówek oświatowych z terenu powiatów: ełckiego, gołdapskiego, oleckiego i piskiego.
Zgłoszenia przyjmujemy faksem, listownie, pocztą elektroniczną.