Przedmiot doradztwa: wychowanie przedszkolne e-mail: e.musialik.modn@gmail.com telefon: 508 728 801 |
Dyżury i konsultacje |
środa: 12.00-13.30
Wykształcenie |
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Wydział Nauk Społecznych, kierunek oligofrenopedagogika
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Wydział Nauk Społecznych, Zintegrowana Wczesna Edukacja – studia podyplomowe
- Regionalne Centrum Edukacji w Bydgoszczy, Kynoterapia – uzyskanie kwalifikacji zawodowych w obrębie zawodu kynoterapeuta
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Stosunki Międzynarodowe, Polityka Europejska, licencjat
- Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie, Diagnoza i terapia pedagogiczna – studia podyplomowe
- Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie, Zarządzanie oświatą - studia podyplomowe
-
W zakresie pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym:
-
kursy nadające uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą:
-
dwupoziomowy kurs doskonalący z Metody Dobrego Startu
-
warsztat „I stopnia Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne”
-
dwustopniowy kurs „Kinezjologia Edukacyjna. Gimnastyka Mózgu metodą Paula Dennisona”
-
terapeuta Sensoplastyki
-
terapeuta I stopnia Terapii Ręki
-
trener TUS - szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych”
-
trener I stopnia „Smyko-multisensoryka” - uprawnienia do prowadzenia zajęć sensorycznych dla niemowląt i dzieci
-
instruktor jogi dla dzieci wg programu A. Lasota
-
Przygotowanie do pracy z dziećmi z autyzmem: m.in.:
- cykl szkoleń prowadzonych przez Niepubliczną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli „Synapsis” nadających uprawnienia do pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju:
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem część I i II
- Diagnoza Funkcjonalna Dzieci z Autyzmem Profil Psychoedukacyjny PEP-R
- Autyzm - specyficzne potrzeby – kompleksowa terapia,
- Agresja, autoagresja oraz inne zachowania problemowe u osób z autyzmem”
- Terapeuta terapii behawioralnej - 3-stopniowe szkolenie dotyczące terapii behawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem.
-
Szkolenia nadające kwalifikacje do prowadzenia terapii z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się:
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I, II stopień -
- z zakresu diagnozy AAC „Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia „Sprawdź jak się porozumiewam”
- „Wykorzystanie metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej część I i II”
- terapeuta AAC posługujący się systemem Makaton - „szkolenie Makaton – podstawowe, zaawansowane, rozszerzone III stopnia – Program Rozwoju Komunikacji PRKM”
Tematyka prowadzonych zajęć |
-
Wspieranie nauczycieli edukacji przedszkolnej w rozwijaniu umiejętności metodycznych
-
Pomoc w rozwijaniu kreatywności i podejmowaniu działań innowacyjnych
-
Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi w przedszkolu
-
Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu
-
Wykorzystanie innowacyjnych metod pracy z dziećmi w przedszkolu
Zakres zadań |
-
prowadzenie webinarów, warsztatów, konferencji metodycznych, lekcji otwartych
-
obserwacja lekcji z instruktażem metodycznym
-
konsultacje indywidualne i zespołowe
-
prowadzenie Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego